2016/09/15 Samurai and ordeal

In his world-famous book, Bushido, Nitobe says that when confronted with a hardship, Samurai doesn't run away but plunges into it.

In my life I have been acquainted with so attractive people that I wish to be like them some day.  Come to think about them, they are samurais, in that they always go into an ordeal in front of them, and survive it. Their attraction seems to be derived from their experiences of overcoming a large number of predicaments.

Having come home from work, exhausted and hungry, I realized that I am faced with ordeals. Now it's my turn.

 

Google翻訳による和訳

彼の世界的に有名な本、武士道では、新渡戸は苦難に直面したとき、サムライは逃げていないと言うが、それに突入します。

私の人生の中で私はいつか彼らのようになりたいので、魅力的な人と知り合いにされています。それらについて考えてみると、彼らはその中で彼らは常に彼らの前に試練に入ると、それに耐え、武士です。彼らの魅力は苦境の多くを克服する彼らの経験に由来すると思われます。

排出と空腹、仕事から帰って来たので、私は試練に直面しておりますことに気づきました。今では私の番です。