2016/10/06 The best way to develop your philosophy

This is not about philosophy as a self-help. This is about philosophy as an academic discipline.

A teacher told me one day that it is the best and shortest way to develop my philosophy to read almost all the works of one particular philosopher and imitate their style of thinking and writing. Without it, it would be long before I blossom as a philosopher.

Having heard this, I began to wonder who would be the philosopher for me? The tentative answer is Ian Hacking because what he has done in The Taming of Chance seems like what I want to do, the history of a concept. But of course before making up my mind, I have to consult my supervisor.

Google翻訳による和訳

これは、セルフヘルプとしての哲学ではありません。これは、学問としての哲学についてです。

先生はそれが一つの特定の哲学者のほぼすべての作品を読み、思考や書き込みの自分のスタイルを模倣するために私の哲学を開発するために最善かつ最短の道であることを1日私に言いました。私は哲学者として開花する前にそれがなければ、それは長いだろう。

これを聞いたが、私は誰が私のための哲学者であろう疑問に思い始めましたか?彼がチャンスを使いこなすに行っているが、私は、概念の歴史を何をしたいかのように思えるので、暫定的な答えはイアン・ハッキングです。しかし、私の心を構成する前に、当然のことながら、私は自分の上司に相談する必要があります。