2016/10/20 To review "how to review a book"

Last Tuesday, in a class a teacher talked about a book which he said is called How to review a book(In Japanese, Shohyo no kakikata). As a graduate student, he said, we have to be able not only to read a book but also to summarize it and give a meaning to the summary from a broader perspective. This is writing a review. And that book will help us learn to write a review.

He told us that the book was written by a scholar, named Sarton, who developed the modern way of doing the research into the history of science. So I searched for the book. But the searching engine always said, "no results found." I am sure the teacher wasn't mistaken about the name of the book, so I guess he must have mentioned the wrong author. Does anyone know a book called by that title? If you should know one, let me know. It will be more helpful than you might think.

Google翻訳

先週の火曜日、クラスの先生は、彼が(日本語、Shohyoなしkakikataでは)本を確認する方法と呼ばれていると述べた本について話しました。大学院生として、彼は言った、我々は本を読むことだけでなく、それを要約すると、より広い視点から要約に意味を与えるだけでなく、できるようにする必要があります。これは、レビューを書いています。そして、その本は、私たちがレビューを書くことを学ぶのに役立ちます。

彼は本が科学史の研究を行うための近代的な方法を開発しサートンという名前の学者、によって書かれたことを私たちに語りました。だから、私は本を検索しました。しかし、検索エンジンは、常に「結果が見つかりません。」と述べました私は先生が本の名前について間違っていたと確信しているので、私は彼が間違った作者が言及している必要があります推測します。誰もがそのタイトルによって呼び出された本を知っていますか?あなたは1を知っている必要があります場合は、私に知らせてください。あなたが思っている以上に参考になります。