2016/10/25 On Guns for Hands (twenty-one-pilots)


twenty one pilots: Guns For Hands [OFFICIAL VIDEO]

 

This song has been my favorite since I heard it for the first time. It was used in a commercial some 5 years ago I guess.

From then on, I often wondered what the lyrics are all about. At first, I thought it was about insomnia because the chorus goes: I'm trying, I'm trying to sleep. But I can't, I can't. etc. Then I came to think the song was about shooting incidents, where a man with a gun shot people indiscriminately in a university or a shopping mall. This interpretation was mainly based on the latter part of the chorus: But I can't, but I can't, when you all have guns for hands, yeah. And it is shared with other Japanese lovers of the song.

But now I am coming to realize that this song is in fact about young people killing themselves with a gun. This interpretation is derived from a close analysis of the whole part of the lyrics. Moreover, it may be especially about suicide resulting from depression. To make the interpretation more plausible, it is shared by some native speakers of English.

In Japan, the fact more and more young men in the U.S. kill themselves by shooting nowadays is not so covered as shooting incidents. So, It is difficult for Japanese to make sense of this song in this way. I will write an entry about this song and the correct interpretation of it some day.

Google翻訳

私が初めてそれを聞いたので、この歌は私の愛用されています。これは、いくつかの5年前、私が推測するコマーシャルで使用されました。



その時から、私は多くの場合、歌詞がすべてに約あるのだろうか。最初は、私はコーラスが行くので、それは不眠症についてだと思った:私がしようとしている、私はスリープ状態にしようとしています。しかし、私はできません、私はできません。などそれから私は歌が銃を持った男が大学やショッピングモールで無差別に人を撃っ撮影インシデント、約だと思うようになりました。ええ、あなたのすべてが手に銃を持っている場合、しかし、私はできませんが、私はできません:この解釈は主にコーラスの後半部分に基づいていました。そして、それは曲の他の日本の愛好家と共有されています。



しかし、今、私はこの曲が銃で自分を殺して、若い人々について実際にあることを実現するために来ています。この解釈は、歌詞の部品全体の綿密な分析から導出されます。また、特にうつ病に起因する自殺についてであってもよいです。解釈がよりもっともらしいようにするには、それが英語のいくつかのネイティブスピーカーによって共有されています。



日本では、米国における実際より多くの若い男性はそう射撃事件としてカバーされていない、今日撮影して自分自身を殺します。日本人はこのように、この曲の意味を理解するためにだから、それは難しいそれ。私はこの曲とそれを正しく解釈するいくつかの日についてのエントリを書き込みます。